A highspeed 4+ days for highspeed inspiration

Innovation, spannende Marken- und Retailkonzepte sind es wert, besser verstanden zu werden. Wie sind sie strukturiert, was gilt es zu Beginn aber auch tagtäglich beachten? Und wie ist ihre DNA. Es liegt in der DNA der Kuratoren, für Marken eine nachhaltige Strategie zu konzipieren, um Erfolg möglich zu machen. Es liegt in der DNA der FH Wiener Neustadt, insbesondere dem Campus Wieselburg, ihren Student:innen auf innovative Art und Weise Tools näher zu bringen, um genau das zu erkennen und umzusetzen. Und gemeinsam liegt es in unserer DNA und auch am Herzen, für euch eine unvergessliche Studienreise zu konzipieren, um genau das erlebbar zu machen.

Wir haben 4+ spannende Tage in Amsterdam zusammengestellt. Wir werden lokale Weltmarken und Hidden Gems besuchen. Es gibt gemeinsame Breakfast Sessions, Ask me anythings und eine Pitch Competition, mit dem einen oder anderen Überraschungsgast in der Jury.

  • What

    Innovation Field Trip Focus Brand Management

  • Where

    Amsterdam City, The Netherlands

  • Who?

    Curious students

images 150x150 - Amsterdam
2023/09/23 18:00:00
Program (status quo)
  • Samstag

    individuelle Anreise
    gemeinsames Dinner

  • Sonntag

    Workshop Brand Strategy
    Onsite Heineken
    Leisure stuff

  • Montag

    Breakfast Session
    Briefing Client Project
    KesselsKramer
    Project Time
    Structure Meeting & Dinner

  • Dienstag

    Breakfast Session
    Project Time
    Being There
    Lego
    Dinner

  • Mittwoch

    Onsite Retail Tour
    Project time
    Pitch Training

  • Donnerstag

    Breakfast Session
    Pitch Time
    individuelle Abreise

We are happysoon

MarionGrammelNeeKorherr TheEarlyBirds web - Amsterdam

Marion Grammel

Curator

Marion has a degree in Business Consultancy with focus on Marketing & Sales. She has been involved in marketing since 2003 and has been working with national and international small and big players ever since. Her fields of expertise are positioning, brand development & strategy – especially for start-ups. Formerly a start-up founder, now a mentor, sparring partner, idea generator and still a start-up enthusiast as an independent consultant.

web MichaelPruenner2 cc e1670951389777 - Amsterdam

Michael Prünner

Curator

Michael is an experienced expert in sales and marketing. Working with companies like LVMH – Moët Hennessy, Fever-Tree or as Country Manager for Monster Energy, he gained insights in some of the world’s most inspiring and interesting brands. He founded several companies in the past and co-founded 9Weine to change the way people buy wine online. Currently, he teaches at the University of Applied Science in Eisenstadt as a lecturer for digital marketing.